Saturday, July 5, 2008

anak manja

Bolehkah aku di klasifikasikan sebagai anak manja? Memang x dinafikan aku memang sedikit over manja especially ngan family tapi kalo ngan org lain aku x sgt kot. Aku ade sorang adik tapi kekadang aku cam confuse siape akak siape adik sbb kadang2 perangai aku cam lebih manja drpd adik aku. Bukan selalu, kadang2 aje.

When mention about anak manja, aku teringat peristiwa yg berlaku mase aku darjah 4. sbb dek tragedy 2 lah aku dicop sebagai anak manja oleh semue kwn skolah aku. Kejadian 2 bermula bila mak suruh aku pegi kedai belikan gula (kalau x silap). Aku pun ajak le adik aku temankan. Die naik basikal aku naik kaki. Bila dah siap beli aku pun jln le nak blik rumah. On the way blik aku terserempak ngan 2 org classmate aku si Mamat dan si Abu ( bukan name sebnr) dieorg tgh main lempar2 batu. Xde kerje lain le 2 main lempar batu. Bile dieorg nmpk aku jln sorang2 dieorg pun sebok acah2 nak lempar batu kat aku. Aku buat x tau je kat dieorg. Ingat kan memain je nak baling batu kat aku rupanye dieorg baling betol2. ade 2 bijik batu kene tepat kat perut aku. Dek kerane sakit aku pun nangislah. Seriously, sakit betol sumpah x tipu. Si budak berdue 2 bile tgk aku nangis, dieorg pun terus lari blk rumah memasing. Aku pun blik rumah smbil nangis.

sampai kat rumah aku bagi gula kat mak. mak tgk aku nangis die tanya kenape aku geleng kepala aje. malas nak cerita. lepas 2 aku nak masuk bilik terserempak ngan ayah aku. die baru keluar dari bilik die. ayah pantang sket kalo tgk ank die menangis x tentu pasal. bagi die xde org nangis x bersebb. oleh kerana ayah sgt garang dan aku sgt takut ngan die, aku pun ceritalah ape yg terjadi. ayah tgk perut aku yg kena batu 2. merah cam lebam sket. aku pun terkejut. tadi cam xde ape2 je. ayah terus panggil mak tgk perut aku. lepas 2 die suruh akak aku ambik kunci kereta. die kata nak pegi jumpe parents si mamat dan si abu. alamak! aku dlm ati dah takut. ayah kalo marah Tuhan je tau ape yg die nak buat.

bile sampai kat rumah si mamat 2 ayah pun terus jumpe ngan bapak die. ayah ckp elok2 x jerit2 pun. aku yg dok dlm kereta ni dah ketar sebb takut. pakcik 2 tgk le perut aku yg dah lebam hasil kerja tgn anak die. aku x tau ape ayah ckp ngan pakcik 2 then kami pun balik le rumah. aku ingatkan dah settle so dgn suka ati aku pun pegi skolah cam biase keesokan arinya.
manelah aku tau kwn skolah yg lain dah tau pasal kejadian 2. dieorg semue xnak kwn ngan aku dan aku dicop sebagai anak org kaya yg manja. fitnah semuanye 2. bila mase pulak aku ni anak org kaya? x suke sgt mase 2 semue org cam pulaukan aku. ade 2,3 org je nak kwn ngan aku. lama jugak lah aku dipulaukan. angah aku pun turut same terbabit dlm hal ni. die siap x bertegur sape ngan kakak si mamat 2.

manelah aku tau benda nak jadi cam ni. kalo aku tau org smpai nak bermusuhan sumpah aku tahan je air mata aku 2 dan x cerita ngan ayah aku yg garang 2. well, benda dah jadi nak buat cam mane kan. from that moment on aku pun dah x cerita ape2 kat ayah, ade org ejek ke, sorok buku aku ke, semuenya aku senyap kan aje. x cerita ngan sape2 especially angah aku. sbb die 2 menurun perangai ayah. panas baran. masuk darjah 5 aku pun pindah skolah. sampai kesudah si mamat 2 xnak berckp ngan aku. dendam sungguh die ngan aku. kwn aku cerita die kena rotan teruk ngan bapak die sbb aku. that's why le die nyampah sgt ngan aku. whatever bukan salah aku, kau yg jahat.

as the conclusion, i am definitely not anak manja. keadaan yg memaksa aku jadi begitu hahaha...anyway, sekrg ayah pun dah xde. aku pun dah xde chance nak mengadu ngan die lagi :(
ayah... ade org buat jahat ngan orang. tolong rotan die yah.... hmm....how i wish he can hear me out.

No comments: