Sunday, August 17, 2008

la la la hari hari kerja

kejadian 1 : 1st day pergi kerja aku terpaksa pakai baju kurung yg koyak kainnye. ni semua gara-gara iron yg xde cop sirim tu buat hal. dah le baju favourite cum baju bertuah aku lak tu yg jadi mangsa iron murahan yg bedebah tu. dapat je gaji nanti aku nak baling iron tu kat dinding biar dia pecah berderai. aku nak beli iron yg paling mahal sekali nanti. for the time being, aku terpaksa berpuas hati dgn khidmat iron murahan yg xde cop sirim tu.

kejadian 2 : unfortunately for me, aku dapat female boss yg agak gila kuasa, fussy dan buat aku rasa cam nak gi calarkan avanza hijau dia tu. xpe, since aku org baru, aku akan bagi can kat kau untuk memperhambakan aku. tapi lepas ni jgn harap aku nak bagi muka. kau belum tau siapa aku. one fine day i'll show you my true colours. masa tu baru kau tau ada org lagi hebat dari kau.

kejadian 3 : rumah sewa aku still xde bekalan air. nasib baik elektrik dah ada. tapi apelah gunanye duduk di rumah yg xde bekalan air? jgn kata nak mandi, nak basuh tangan pun susah. woit org jba! tido ke kat office? aku bagi korang tempoh 2,3 hari lagi untuk selesaikan masalah ni. kalau x aku mengamuk kat office korang. xpun aku baling cat merah kat entrance office tu (itupun kalo aku cukup duit nak beli cat)

kejadian 4 : aku dpt jiran yg mengada and berlagak. mentang2 dia drive suzuki swift dan aku penumpang setia bas, pandang org sebelah mata aje. kau ingat kau hebat? nanti kau, bila aku beli kereta nanti aku nak langgar kereta kau. ingat, tu janji aku.

kesimpulannya, aku memang x suka alam pekerjaan. penuh dgn drama and office politic. yg paling aku benci ialah kena bangun pagi, x boleh ponteng kerja and x boleh tido sesuka hati aku. tapi x semua aku benci. ada jugak benda yg aku suka. misalnya mamat yg setiap pagi aku nampak. memang cute, dia officially become my eye candy sekarang ni. rasa ada semangat sikit nak pergi kerja. one more thing, aku ni tgh counting down the days bila nak dapat gaji. memang hampehkan? kerja x sampai sebulan dah sibuk nak kira gaji. mata duitan betul aku ni!

5 comments:

yoshz said...

Sapa la mamat bertuah yg jadi eye candy tu? agak2 ada tak org jadikan aku eye candy nyer...huhu

Danielle_Corleone said...

alamak! iron tak da cop sirim bahaya kan?

Rajuna said...

benci kerja? cool.
hidup minimalis macam aku.

ha ha ha

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

yoshz : tgh siasat sape gerangan mamat cute tu. cuba bukak mate luas2, jika ade gadis sdg tenung anda smbil tersenyum malu, sah lah anda adelah eye candy dia..

danielle : memang bahaya. beware of iron yg xde cop sirim. jika x hati2 nasib baju anda akan jadi mcm baju saya.

rajuna : work sucks but i need money. no choice, kena kerja jugak huhuhu...

Bulan Yang Chomel said...

hehe!gotcha!!

'bout dat black swift, if u want me to do it for u oso can aa..hehe

;D